Frågor och svar

Hur söker man lägenhet?

Registrera dig via vår hemsida. Du får då ett kundnummer och ett lösenord som du använder för att logga in med. Därefter kan du söka bland våra lediga objekt och själv göra din intresseanmälan. Har du inte tillgång till dator kan du ringa Kundcenter så hjälper de dig.

En ansökan om bostad gäller i 1 år. Därför måste du logga in inom ett år igen för att behålla din plats i kön.
__________________________________________________________________________

Hur fungerar bostadsuthyrningen?

Uppsagda lägenheter läggs på lägenhetsuthyrningen där de ligger en vecka och kötiden avgör vilka som får erbjudande. Ibland visar det sig vid en slutbesiktning att lägenheten behöver renoveras, tillträdesdatumet kan då behöva ändras
__________________________________________________________________________

Kan jag överlåta min kötid till någon annan?

Nej, kundnumret är personligt och får inte överlåtas.
__________________________________________________________________________

Kan jag betala min hyra via autogiro?

Givetvis kan Du det! Kontakta oss via vårt formulär på hemsidan eller ring till oss så
skickar vi autogiromedgivandet till Dig för påskrift. Du kan även ladda ner blanketten här fylla i och skicka in. PDF
Autogirot börjar fungera månaden efter såvida Du skickat in detta före den 10:e i månaden. Tex om vi registrerar in Dina uppgifter den 9:e dec så kommer Autogirot dra januarihyran automatiskt.

__________________________________________________________________________

Jag har tappat bort fakturan. Vad ska jag göra?

Ring till oss så skickar vi en ny faktura eller också betalar Du in på vårt bankgiro
nr 5669-5901.
Viktigt är att Du skriver Ditt personnummer samt vilken månad hyran avser
vilket gör att vi kan hitta igen vem som betalt hyran.

__________________________________________________________________________

Uppsägning av lägenheten. Hur gör man?

Fyll i blanketten uppsägning av hyreskontraktPDF och skicka in till oss. Observera att brevet ska vara oss tillhanda före den sista i månaden för
att första uppsägningsmånaden ska räknas från påföljande månad. Uppsägningstiden är tre månader utom vid dödsfall och flytt särskilt boende då uppsägningstiden är en månad.

Skicka brevet till:

Ragunda kommun                                                                           Bostadsförmedlingen
Box 150
840 70 HAMMARSTRAND
_______________________________________________________________

Vilka kanaler ingår i digital-tv utbudet? Vad gör jag om det är något fel på

kanalerna?

Se "Om Digital-TVöppnas i nytt fönster".
__________________________________________________________________________

Jag ska flytta. Vad bör jag tänka på?

Se sidan "Utflyttningöppnas i nytt fönster".
__________________________________________________________________________

Hur anmäler jag fel i min lägenhet?

Du kan själv göra din felanmälan på www.ragundahyreshus.se genom att logga in med de inloggningsuppgifter som finns på din faktura. Man kan också ringa Kundcenter på 0696-68 20 00 eller skicka e-post till kundcenter@ragunda.se                                               Vid akuta fel vardagar mellan 08.00 - 16.00 ring 0696-68 20 00.
Akuta fel efter kl 16.00 samt helger - ring SOS Alarm 063-51 19 42

 Uppdaterad 2017-03-30 Sidansvarig: Kundcenter, Ragunda kommun

Ragunda Hyreshus

www.ragundahyreshus.selänk till annan webbplats

Box 150

844 21 Hammarstrand

0696-68 20 00

Ragunda kommun

besöksadress:länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Centralgatan 15

844 32 Hammarstrand

www.ragunda.se

Ragundadalen Turism

www.ragundadalen.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Centralgatan 13

844 32 Hammarstrand

0696-68 10 90